Det dubbade däcket är utformat för högsta krav vid lägsta temperatur.
Utmärkt grepp på is och snö
Förbättrad dragkraft på snö
Hög komfort
Start
Tyrefinder
Tyrefinder
Tekniska detaljer
Tekniska detaljer
Utmärkt grepp på is och vid bromsning.
Den speciella dubbdesignen ger ett exceptionellt grepp på isiga vägar. Bra sidostabilitet och utmärkt dragkraft och korta bromsavstånd på is.
Förbättrat drivgrepp på snö.
Optimerade blockkanter, raka sajpningar i mitten av slitbanan och greppkanter i alla riktningar ser till att mönstret öppnar sig och låser fast mycket snö. Detta förbättrar greppet och bromsprestandan på snö.
Njut av tystnaden
Den datoroptimerade dubbplaceringen eliminerar frekvenstoppar och säkerställer en behaglig låg ljudnivå.
EU-märkningen
EU:s däckmärkning
Våtgrepp:
Däck med bra våtgrepp (klass A eller B) har kortare bromssträckor på våt vägbana och är därmed säkrare när det regnar. Med tanke på bränsleeffektivitet används inte klass D, och man har inga planer på att använda klass G.
Bränsleeffektivitet:
Däcken står för upp till 20 % av fordonets bränsleförbrukning. Om du vill kunna köra längre på varje tank bör du därför välja däck med hög bränsleeffektivitetsklassning. Detta innebär också att du får lägre CO2-utsläpp. Det handlar om rullmotståndet, d.v.s. den energi som går förlorad när däcket förflyttas. Ju lägre rullmotstånd, desto mindre energi går förlorad, vilket sänker din bränsleförbrukning och minskar fordonets CO2-utsläpp. Skillnaden mellan däck med klass A och däck med klass G kan vara så mycket som 6 liter på 1000 km.
Däckljud:
Detta är det utvändiga buller däcket avger och mäts i decibel. Ju fler fyllda streck som visas på etiketten, desto högre buller avger däcken.
Våtgrepp:
Bränsleeffektivitet:
Däckljud:
Informationen i EU:s däckmärkning är inte tillgänglig förrän du